.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
جنگ‌های غزه و اوکراین به کام شرکت تسلیحاتی انگلیس
بزرگ‌ترین شرکت تسلیحاتی انگلیس (بی‌اِی‌ای سیستمس) به لطف جنگ‌ها در اوکراین و غزه، یک سود بی سابقه کسب کرده است.
جنگ‌های غزه و اوکراین به کام شرکت تسلیحاتی انگلیس

جنگ‌ اسرائیل علیه غزه و جنگ روسیه و اوکراین سود سرشاری را برای بزرگ‌ترین شرکت تسلیحاتی در انگلیس رقم زده است.

 

به گزارش روزنامه «گاردین»، افزایش هزینه‌های نظامی ناشی از جنگ روسیه علیه اوکراین و درگیری اسرائیل و غزه به بی‌اِی‌ای سیستمس کمک کرد تا به سود تاریخی برسد.

 

طبق شاخص ۱۰۰ بورس اوراق بهادار فایننشیال تایمز، این شرکت در سال 2023 با فروش بی سابقه 25.3 میلیارد پوندی، سود قبل از بهره و مالیات 2.7 میلیارد پوندی به دست آورد.

 

به روایت گاردین، پس از آغاز «تهاجم تمام عیار روسیه به اوکراین در فوریه 2022، سهام شرکت‌های تولیدکننده تسلیحات طی دو سال گذشته افزایش یافت».

 

این روزنامه خبر داد که جنگ اسرائیل علیه غزه که از 15 مهر ماه (7 اکتبر 2023) ادامه دارد، دلیلی دیگری برای افزایش سود تولیدکنندگان تسلیحات بوده است.

 

به گزارش گاردین، بی‌اِی‌ای سیستمس در عرصه‌های مختلف شامل «ساخت زیردریایی‌های اتمی، جت‌های جنگنده، تانک‌ها، کشتی‌ها، اسلحه و مهمات» تولیدات دارد.

 

مدیر اجرایی این شرکت چارلز وودبُرن روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت که بی‌اِی‌ای سیستمس انتظار «رشد پایدار در سال‌های آینده» را دارد.

 

به گفته وی، «بی‌ثباتی در اروپا، خاورمیانه و سایر بخش‌های جهان، نقش حیاتی را که ما در حفاظت از امنیت ملی ایفا می‌کنیم، مورد توجه قرار می‌دهد».

 

وودبُرن اذعان کرد «اگرچه بیشتر حجم سفارشات ما پیش از درگیری اوکراین انجام شده (اما) سفارش‌ها برای ذخیره سازی مجدد و ارتقاء زره‌های سنگین و مهمات» بعد از جنگ اوکراین شدت گرفته است.

 

تحلیلگر تحقیقات سهام جارک پومینکیویکز معتقد است که این شرکت تسلیحاتی انگلیس از «تشخیص فزاینده نیاز به تقویت هزینه‌های دفاعی» به ویژه در کشورهای اروپای شرقی و بالتیک (مناطق همجوار با روسیه) نزدیک سود خواهد برد.

 

مسئولان بی‌اِی‌ای سیستمس در سخنان اخیرشان گفته‌اند که انتظار دارند فروش سال جاری این شرکت بین 10 تا 12 درصد افزایش یابد. 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.319 seconds.